sanderenstefanie.reismee.nl

De laatste week in Costa Rica: relaxen aan de kust

Dag 20 en 21: Relaxen en surfen in Samara

De eerste ochtend in Samara regende het meteen, we dachten oh nee toch! Gelukkig werd het droog en hebben we de rest van de dag lekker gerelaxed op het strand. Sander huurt een surfboard, dus die is vooral in en op het water te vinden. Stefanie leest lekker haar e-reader op een heerlijk ligbedje onder de parasol (het is warm!). We bestellen een lekkere verse fruit smoothie (hmm mango) of eten we wat. ’s Avonds relaxen in het hotel, beetje Linda’s zomerweek terugkijken en een hapje eten in het stadje. We eten bij een tentje aan het strand. Het begint gigantisch te regenen en te onweren. Een echte Midden-Amerikaanse thunderstorm. We zijn maar lekker blijven zitten tot het een beetje te doen was om terug te lopen. We bestelden nog maar een cocktail en een biertje tot die tijd. De volgende dag is een beetje hetzelfde. Lekker surfen en liggen/lezen op het strand. Lekker eten, lekker drinken. Heerlijk tot rust komen!

Dag 22: Playa Carrillo

We hebben Samara inmiddels ook wel weer een beetje gezien, dus besluiten we naar een strand 10 minuten verderop te gaan. Dit is een heel primitief strand waar je echt alleen zee, strand en palmbomen hebt, geen strandtentjes ofzo. Wel heel mooi hier. We hebben hier voor één nacht een hotel geboekt. Niet zo luxe als die in Samara, maar wel met een heel mooi uitzicht. Vanaf het terras (waar ontbijt etc. plaats vindt) kijk je over het woud en de zee. Echt prachtig. Er zijn ook veel dieren rondom het hotel te vinden: leguanen, koliebrietjes (die van Pocahontas ;-)), papegaaien. Er zouden ook krokodillen onder de brug zitten vlakbij het strand, maar die hebben we helaas niet gespot. In het hotel ontmoeten we een Duitse vrouw, die ons de oren van de kop lult. Ze blijft maar kletsen en stelt ons op het strand voor aan haar man. Het is aardig bedoelt allemaal, maar op een gegeven moment is het wel genoeg haha. Op het strand hangen we een hangmat (geleend van het hotel) tussen twee palmbomen. Hier kun je lekker in chillen, maar helaas begint het na nog niet eens een uur te regenen. Toch maar terug naar het hotel… Na een douche lopen we het dorpje in, maar dit stelt niet veel voor. Er zijn welgeteld drie restaurantjes en verder is er weinig te beleven. Er is in dit gebied niet zo veel te beleven, maar qua natuur is het hier wel heel mooi. ’s Avonds kookt de kok van het hotel voor ons, hij heeft Argentijnse specialiteiten. We eten op het terras met de vuurvliegjes in het gras. Mooi gezicht is dat.

Dag 23: Van Playa Carrillo naar Tamarindo

We besluiten om toch nog een andere plek in Costa Rica op te zoeken en dat is Tamarindo. Dit is een badplaats meer naar het noorden, maar nog steeds aan de westkust. Het is een stuk groter dan Samara, maar toch lijkt het ons leuk om op een andere plek de laatste daagjes door te brengen. Het is weer een flinke ochtend reizen met een paar bussen, maar het gaat ons redelijk vlot af dit keer. In Tamarindo hebben we weer een fijn hotel geboekt met de goede faciliteiten, alleen geen zwembad. Ook hier kun je volop surfen, alleen is het strand wel iets minder mooi. Wel is het een leuker stadje met veel leuke winkeltjes.

Dag 24, 25, 26 en 27: Relax, surf en… relax! Het einde van deze mooie reis!

Na het ontbijt gaan we naar het strand, maar net als wij naar het strand lopen begint het te regenen. Ja hoor… hebben wij weer! Helaas klaart het de rest van de dag niet op. Het blijft wisselvallig regenen en continu bewolkt met alleen maar grijze wolken. Toch huren we een surfplank en gaan we lekker de zee in. Sander surft vooral en hij probeert Stefanie ook wat te leren surfen, maar dit is niet echt een succes. Stefanie houdt zich vooral bezig met foto’s maken van Sander en ‘golfduiken’ (onder de hoge golven door duiken of er over heen). Al met al toch een lekker dagje! We merken dat we nu wel echt in het regenseizoen zitten, want iedere avond regent het pijpenstelen hier en overdag is het ook maar afwachten of het lekker weer is. De volgende ochtend gaan we na een ontbijtje naar een nieuw hotel. We hebben voor de laatste nacht in Tamarindo een super de luxe hotel geboekt met een zwembad waarbij je uitzicht hebt op de zee. Hier brengen we ons laatste dagje door waar we nog even optimaal kunnen relaxen. Heerlijk (Vandaag is het ook mooi weer gelukkig)! De kamer is ook super mooi en heeft een prachtig uitzicht over zee. Een fantastische afsluiter van deze reis, waar we nog even tot rust kunnen komen voor de lange reis terug weer begint. De volgende dag begint de reis terug naar San José, weer een flink aantal uren in de bus. Hier verblijven we nog voor één nachtje in een hostel vlakbij het vliegveld. Op zondag zijn we dan echt aan het einde van onze fantastische reis door Costa Rica en Nicaragua. Om 07.00 uur ’s ochtends vliegen we naar Detroit (met weer een technische tussenstop in Atlanta, dus hopelijk gaat dat goed dit keer!) en vanuit daar naar Amsterdam waar we op maandagochtend weer aankomen. Home sweet home!

harry

goede thuisreis en tot maandag